آمریکالاتاری

نحوه دریافت پاس سفید آمریکا

نحوه دریافت پاس سفید آمریکا یا همان reentry permit (پاسپورت سفید) و شرایط گرفتن پاسپورت سفید را مطالعه می کنید. پاس سفید یک اجازه خروج از آمریکا است که اشخاص دارای گرین کارت با داشتن آن می توانند بدون مشکل دو سال خارج از کشور آمریکا باشد.برای اطلاع از نحوه دریافت پاس سفید آمریکا برای افراد گرین کارتی راهنمای زیر را با دقت بخوانید. در ادامه مطلب با پارس مهاجر همراه باشید

نحوه دریافت پاس سفید آمریکا

نحوه دریافت پاس سفید آمریکا
نحوه دریافت پاس سفید آمریکا

شما ممکن است به عنوان شخص مقیم آمریکا و دارنده گرین کارت بخواهید برای یک مدت طولانی خارج از آمریکا باشید, (در بیشتر اوقات برندگان لاتاری که به صورت غیر پیش بینی شده به آمریکا می آیند و قصد اجاره خانه در آمریکا به صورت طولانی مدت را ندارند درخواست پاس سفید می کنند.)در صورتی که در مواقع معمولی این امکان وجود ندارد. بهترین راه برای افرادی که میخواهند یک سال یا بیشتر از آمریکا خارج شوند دریافت پاس سفید و یا Re-entry Permit است . داشتن این مجوز میتواند از به وجود آمدن مشکل برای شما در خروجهای بلند مدت تا با زمان دو سال جلوگیری کند. شما با داشتن این مجوز در زمان برگشت به آمریکا بعد از دو سال نیازی به پاسخگویی برای علت غیبت و نبود خود نخواهید داشت و شما بدون مشکل می توانید بعد از آن مدت طولانی وارد کشور آمریکا شوید .

ثبت نام لاتاری آمریکا

افرادی که قصد دارند درخواست پاس سفید بدهند نیازی به داشتن سوشال یا همان ssn نخواهند داشت، یعنی دوستانی که عجله دارند می توانند از همان بدو ورود به آمریکا درخواست پاس سفید بدهند. اما برای این کار نیاز به گرین کارت هست. دوستانی که تازه وارد آمریکا شده اند و گرین کارت خود را هنوز دریافت نکرده اند می توانند از کپی ویزای خود به همراه کپی صفحه مهر ورود خود که در پاسپورتشان هست به جای گرین کارت استفاده نمایند.

از کجا شروع کنم :

اولین کار برای درخواست پاسپورت سفید پر کردن فرم I-131 است. فرم ۱۳۱ برای چند پروسه مختلف استفاده می شود که یکی از موارد آن درخواست پاس سفید است. این فرم را می توانید از آدرس زیر دانلود نمایید . همچنین می توانید به صورت مستقیم از سایت اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالت متحده آمریکا یا همان uscis دانلود نمایید.بعد از دانلود فرم ، آن را پر نمایید و در آخر امضا نمایید. همچنین اگر می خواهید امکان رهگیری پرونده خودتون را داشته باشید فرم g-1145 را هم دانلود نمایید و بعد از پر کردن همراه فرم اصلی ارسال نمایید . 

دانلود فرم I-131 

دانلود فرم g-1145

اطلاعاتی در مورد فرم I-131 به زبان انگلیسی

مدارک مورد نیاز برای درخواست پاس سفید (هر نفر) :

دو قطعه عکس ( پشت نویسی با نام و نام خانوداگی به همراه A-number )

فرم پر شده I-131 برای هر نفر جداگانه

مبلغ 575 دلار برای پاس سفید ( به صورت Money order یا چک بانکی در وجه U.S. Department of Homeland Security باید باشد ، در بانک و یا موسسات مجاز مالی قابل تهیه است . )

مبلغ ۸۵ دلار برای انگشت نگاری ( فقط افراد ۱۴ تا ۷۹ سال و به صورت Money order ) 

دو پاکت جداگانه برای هر نفر 


نحوه دریافت پاس سفید آمریکا


بعد از آماده سازی مدارک مورد نیاز به یک اداره پست مراجعه می کنید و در ابتدا هزینه پاس سفید رو پرداخت می کنید. برای افراد بین ۱۴ تا ۷۹ سال یک فیش به مبلغ 575 دلار و یک فیش به مبلغ 85 دلار بابت انجام بیومتریک  و برای افراد زیر ۱۴ و بالای ۷۹ فقط یک فیش به مبلغ 575 دلار پرداخت می کنید. (برای افراد بالای 79 و زیر 14 سال نیازی به بیومتریک نمی باشد. ).  بر روی دو پاکت که خریداری کردید به ازای هر نفر آدرس فرستنده و گیرنده رو وارد می کنید. (مهم : آدرس گیرنده رو آدرس خودتون وارد کنید و آدرس فرستنده رو یکی از آدرسهایی که در ادامه مطلب هست.

چون قرار هست این پاکت ها توسط USCIS به آدرس محل سکونت شما ارسال بشود)سپس تمام مدارک اعضای خانواده را در یک پاکت کلی و بزرگ قرار داده و به یکی از آدرسهای زیر که مطابق با محل سکونت شما است ارسال می کنید. ( آدرس ها در انتهای مطلب آورده شده است . ) بهتر هست برای اینکه رسیدگی به پروندتان تسریع شود عبارت URGENT را نیز بر روی بسته خود بنویسید.

عکس لاتاری

پس از ارسال مدارک حدود یک هفته تا دو هفته بعد برای نامه ای به دستتون میرسه که در آن زمان و مکان انگشت نگاری نوشته شده است. بعد از آنکه انگشت نگاری را انجام دادید منتظر می مانید تا پاس سفید شما توسط پست برای شما آورده شود ، که چیزی حدود یک ماه تا دو ماه زمان می برد. البته نیاز نیست که بعد از انگشت نگاری حتما در آمریکا بمانید ، میتوانید قبل از دریافت پاس سفید از آمریکا خارج شوید. پاس سفید هم به آدرسی که خودتان وارد کرده بودید ارسال خواهد شد. 

نمونه ای از پاس سفید :

پاس سفید راهنمای پاس سفید

نکات مهم :

امکان درخواست پاس سفید از خارج ایالات متحده آمریکا وجود ندارد .

زمان درخواست دادن و زمان انگشت نگاری حتما باید در آمریکا باشید .


آدرسهای دفاتر اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالت متحده آمریکا :

اگر در یکی از ایالتهای زیر زندگی می کنید

Alaska, Arizona, California, Colorado, Hawaii, Idaho, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Montana, Nebraska, Nevada, North Dakota, Ohio, Oregon, South Dakota, Utah, Washington, Wisconsin, Wyoming, Guam, or the Commonwealth of Northern Mariana Islands,

مدارک خود را به آدرس زیر ارسال نمایید.

USCIS Phoenix Lockbox

U.S. Postal Service (USPS) deliveries:

USCIS
PO Box 21281
Phoenix, AZ 85036

Express mail and courier deliveries:

USCIS
ATTN: AOS
۱۸۲۰ E. Skyharbor Circle S
Suite 100
Phoenix, AZ 85034


و اما اگر در هر یک از ایالتهای زیر ساکن هستید

Alabama, Arkansas, Connecticut, Delaware, District of Columbia, Florida, Georgia, Kentucky, Louisiana, Maine, Maryland, Massachusetts, Mississippi, New Hampshire, New Jersey, New Mexico, New York, North Carolina, Pennsylvania, Puerto Rico, Rhode Island, South Carolina, Oklahoma, Tennessee, Texas, Vermont, Virginia, U.S. Virgin Islands, or West Virginia,

باید درخواست خود را به آدرس زیر ارسال نمایید.

USCIS Dallas Lockbox

U.S. Postal Service (USPS) deliveries:

USCIS
PO Box 660867
Dallas, TX 75266

Express mail and courier deliveries:

USCIS
ATTN: AOS
۲۵۰۱ S. State Hwy. 121 Business
Suite 400
Lewisville, TX 75067

امیدواریم از مطلب نحوه دریافت پاس سفید آمریکا استفاده کافی را برده باشید. در صورت داشتن هرگونه پرسش میتوانید با ما در ارتباط باشید.

0 0 vote
Article Rating
برچسب ها
نمایش بیشتر

Shayegan

شایگان هستم. مدت زیادی هست در زمینه امور مهاجرتی به کشورهای مختلف فعالیت میکنم. در حال حاضر عمده فعالیتم برای متقاضیان مهاجرت ارزان به اروپا کشورهایی مثل چک ، اوکراین و ... همینطور ویزاهای مختلف آمریکا و پروسه برندگان لاتاری آمریکا .از اینکه در خدمت شما هستم خوشحالم.

نوشته های مشابه

guest
34 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Shahin F.
Shahin F.
11 آوریل 2018 12:55 ب.ظ

با سلام .در مورد پاس سفید دیگر نیازی به ارسال عکس و دو پاکت اضافه نیست.
برای درخواست پاس سفید حداکثر تا سه بار میتوان تقاضا کرد.

زهره
زهره
9 مارس 2018 7:03 ب.ظ

سلام و درود. من سیتیزن کاندا هستم و از طریق ازدواج در امریکا برای گرینکارت اقدام کردم . من در داخل آمریکا درخواست پاس سفید کردم. آیا الان میتونم به کانادا برم و وقتی که کارت سفید به در منزل من در امریکا اومد همسرم برام در کانادا بفرسته؟ باید خودم حتما در امریکا باشن که کارتم را دریافت کنم؟ ممنون میشم برای نظر شما. با احترام.

Shahin F.
Shahin F.
11 آوریل 2018 1:16 ب.ظ
Reply to  زهره

اگر انگشت نگاری را انجام داده اید میتوانید یروید نه بعد ار درخواست.

مهلا
مهلا
15 فوریه 2018 10:16 ق.ظ

سلام ،خسته نباشيد.مى شه يك هفته قبل از سفر به امريكا مدارك و پست كرد؟؟

Shahin F.
Shahin F.
11 آوریل 2018 1:18 ب.ظ
Reply to  مهلا

اگر منظورتان برای درخواست سفید هست خیر نمیتوانید.کیس ریجکت میشود.

ملیحه
ملیحه
26 اکتبر 2017 9:58 ق.ظ

سلام.شما خودتون نتایج بررسی میکنید و خبر میدید؟آخه شنیدم هر کس مراحل بعد زودتر انجام بده شانس بیشتری داره

امیرحسین حسینی
امیرحسین حسینی
24 اکتبر 2017 9:48 ب.ظ

با سلام و احترام
یک سوال
دخترم لاتاری برنده شده میخواستم بدونم من ومادرش بعد از چند سال میتونیم بریم آمریکا البته منظورم سر زدن به اون نیست منظورم اقامت دائم ماست.ممنون

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن